Pages

Thursday, December 30, 2010

Azam 2011


Tahun 2010 hampir menutup tirai birainyaa...maka bermulalah episod baru semestinya ditahun baru 2011..



wow cepat giler kot mase berlalu..tup-tup dah nak masuk 2011..macam susah pulak nak percaya..tutup mata bukak mata tutup mata balik siap terlopong mulut eh eh dah masuk 2011..fuhhhh masa berlalu amat-amat pantas tanpa kita sedari..kalau kita sedari pun kita tak leh nak wat apa sebab memang dia tetap jalan punya..tup tap tup tap tiap saat lari meninggalkan kita..



jadi kawan-kawan..ibu-ibu..bapak-bapak sekalian..meh sini kita buat satu benda yang berfaedah punya..apa tu?? buat tak tahu lah..eh-eh apa budak ni merepek...panggg tampar sikit pipi..eh sedar-sedar la dah nak masuk 2011 ni wei....jangan wat tak taw camtu..kena wat tahu...wat tahu pasai apa??



tahu pasal azam kamu..a.z.a.m. kena tahu supaya kamu dapat target hidup kamu jadi makin baik..makin cemerlang..makin berjaya dan luar biasa bagus dan hebat sekali! hah tu dia baru mantap gituh...apa kelas kalau tak ada azam kan?? budak-budak pun pandai ada azam..so kita? mestilah kena ada..baru ada umphh gituh..hehe



cara nak buat azam senang je..tapi nak realisasikan ia senang tak?? aish sapa kata susah..ia jadi senang kalau kamu kata senang dan ia akan jadi susah kalau kamu kata susah..boleh?



untuk lebih berkesan azam kamu tu..kamu kena ada satu azam sahaja dalam satu-satu masa...kenapa?? sebab selalunya azam banyak-banyak sangat mesti jadi bak kata nenek moyang kita.."yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat" eh macam terbalik je..hehe takpe baca sekali lagi dari belakang eh..



yang penting lagi kena tulis azam tu dan lihat selalu..t.u.l.i.s dan l.i.h.a.t. selalu..sebab apa macam tu? sebab kita boleh buat minda kita fokus untuk merialisasikan ia...ya betul..biar minda kita jadi f.o.k.u.s.!bila dah fokus mesti banyak idea yang tip top datang dan datang..tak percaya? sila cuba dan buat..dan nantikan kejutan-kejutan dari minda dan akal yang Tuhan bagi ni kat kita ni yang super duper hebat ini..



apa nak buat kalu idea datang? mesti tangkap ia cepat-cepat dan kasi tulis sama itu idea agar ia tidak hilang dimamah kelupaan..jadi ingat semua ya..bila datang je apa-apa idea ambik..tangkap dan tulis..baru melekat kat kita..kalau tak apa jadi?? hilang begitu saja..sayang seribu sayang..



ok..jangan lupa jugak..semua perkara datang daripada Allah yang maha agung maha kuasa Dialah segalanya..jadi kita jangan takbur beb..so doalah selalu kepadaNya mintak selalu apa sahaja yang kita mahu..Dialah Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..senantisa makbulkan doa hambanya..lambat atau cepat je tu berbeza setiap orang...tapi kalau dipikir-pikir balik kan..kita ni kuat berdoa tak?? mungkin ada yang kuat itu..alhamdulillah..



ya bab doa ni tak habis lagi..sebenarnya kita kena mintak detail dengan Allah..mintak secara jelas...doa secara j.e.l.a.s apa yang kita mahu daripadaNya..jangan doa ala-ala kadar macam tu je...kita doa biar bersungguh..doa dengan tidak jemu pasti Allah akan dengar...dan juga doa-doa di sepertiga malam juga mudah dimakbul olehNya..begitulah hendaknya....



ni bukan auta main-main cik ss hantam ye..tapi cik ss pernah baca..dengar..dan dapat nasihat daripada ustaz-ustaz dan pakar-pakar motivasi semestinya..ya..ya..jadi meh la kita sama-sama acu cuba try test ya semua ni...tak rugi la ada matlamat dan azam..jadi apa sahaja matlamat dan azam korang sendiri mau ingat ye...hihi..share atau keep it untuk diri sendiri tak ada masalah...terpulang pada kamu orang ya...



opss cik ss mau keep it..huhu cik ss malu la nak share...awwwww..hahaha

























0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
=)senyum itu menceriakan...senyum itu penawar duka...senyum itu sedekah(=

sila la masuk tetamu