Pages

Thursday, December 23, 2010

Jaga jangan tak jaga

Salam manis semua...

 kali ni cik ss nak kongsi tips manyak bagus ni...hasil penelitian cik ss kat info-info omputih al mat salleh tu.. cik ss kira benda ni nampak simple tapi ia leh bagi kesan yang baaik punya untuk kita sume keh..ok meh sini cik ss kongsi ngan ko orang yea...


ops lupe nak cakap ini punya tips pasai kecantikan gituh..


1- mesti sediakan tiga tuala untuk kegunaan seharian korang..satu untuk rambut..satu untuk badan dan satu untuk muka..ingat tu..kene asing-asingkan ye..jangan main guna satu je tuala lap sume sekali..sebab ape takk leh..sebab nanti bakteri mudah merebak..so jadi la macam-macam poblem seperti kelemumur la..jerawat la..so stat pada hari ni sapa-sapa yang buat keje macam tu pandai-pandai la nak hidup ye..hehe.


2- Jangan tertipu! Mata kita ni kan tidak perlu penjagaan khusus sebenarnya, jadi jangan duk buang duit beli krim mata mahal-mahal. Kulit di sekitar mata anda mungkin sensitif kan, tapi kat sini nak tekankan ia sebenarnya tak perlu pun formula khusus sebab pelembab secara teratur tu bole jadi berkesan..korang leh try guna timun letak kat mata..tu memang pelembab semulajadi... yang penting amalkan tidur awal dan pemakanan yang sihat dan yang penting jangan stress-stress baru la okeh.


3- Kalau korang rasa sayang sangat kat rambut korang kan..oh ada ke yang tak sayang rambut ni..hehe..korang mesti nak ianya lebat sampai tua kan..so petuanya kat sini jika nak kekalkan rambut korang yang cantik-cantik itu korang kene bersenam..atau exercise yea..hehe kot ade yang tak paham bm kang..haha..ha tu kene exercise dan BUKAN dengan berdiet...eh pandai-pandai je aku reka ni..beto ke...hehe mesti la betul..ni dier sumbernya daripada-Michael Lorin Reed pakar dermatologist dari New York.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


OK la ni saje kali ni..nanti ada info best punye cik ss akan kongsi lagi key.
take care to uols
rajin-rajin la singgah kat blog cik ss ni yea.
=tata=







0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
=)senyum itu menceriakan...senyum itu penawar duka...senyum itu sedekah(=

sila la masuk tetamu